Het is zover...

Ons vechtertje Lou is geboren!

vrijdag 21 januari 2011

Lou zijn broertjes inlichten...

Rond 15u ging het niet super met Bene want ze had al vanaf 13u contracties om de 5 minuten met veel pijn.
Oma Bie was zoals heel vaak de laatste weken om Noah en Vic op te vangen dus ik spreek met Bene (op dat moment nog boven op afdeling Gynaecologie) af dat ik de kids even van school ga halen en naar haar mama ga brengen.

Op school aangekomen krijg ik een telefoontje van een vroedvrouw dat Bene terug naar de verloskamer gebracht ging worden en dat ik best zo snel mogelijk kwam. Even daarna ook een sms van Bene om me hetzelfde te melden.

Razendsnel thuis alles gepakt samen met mijn 2 stoere bengels die het de afgelopen weken SUPER deden en dan vlug naar Oma Bie. Onderweg naar daar wist Noah me te vertellen dat Mama waarschijnlijk wel een beetje pijn had omdat de baby groter werd en dat was de reden. Hij vond het dan ook prima dat hij dan maar geboren moest worden. Bij Oma Bie aangekomen krijg ik een sms van mijn allerliefste muizel met volgende tekst: "Je kan best komen, ze gaan het babytje halen". WOOOOOOOOOOOW  euh  WAAAAAT ????
Euh...Oma Bie....Ik moet door...tis voor nu. En weg was ik.

Daarna volgde dan het vorige verhaal dat ik gepost heb.
Maar nadat ik Lou naar Neo-natale afdeling had gebracht, ging ik even iedereen verwittigen. Als eerste natuurlijk Oma Bie omdat ik haar ocharme waarschijnlijk toch wel heel ongerust achterliet. Ze was super blij dat het goed ging met Bene en Lou.
Dan kreeg ik Noah aan de lijn. Nadat ik hem zei dat zijn broertje geboren was en Lou noemde, zei hij dat hij Sam toch wel een veel mooiere naam vindt. ;-) Sam is namelijk het broertje van een meisje dat Lou noemt in Vic zijn klasje dus vandaar. ;-) Maar uiteindelijk was het dan toch ok voor hem.
Daarna was Vic aan de beurt. Hij was helemaal super in zijn reactie. "Papa, dat gaat niet om ons broertje Lou te noemen. Er is al een Lou in mijn klas en als de juf dan 'Lou' roept, zijn er 2 kindjes die zo heten en weten ze nooit wie moet komen." HEERLIJK toch hé. Zalig. Daarna zegt hij me dat Noah het aan het verraden is aan Oma Bie dat het een jongen is. ;-) Noah en Vic wisten namelijk al 2 weken dat het een jongen zou worden en mochten niets verklappen. Vicje had dus noch niet door dat het nu wel mocht. Noah vond het geweldig.

Enfin, na 3 zware weken is het momenteel eigenlijk een mooi scenario. Natuurlijk zijn er nog altijd risico's voor ons klein vechtertje maar hij heeft toch een goede start genomen en dat is toch al veel waard.



Chris.

3 opmerkingen:

  1. Reacties plaatsen zou nu ook moeten lukken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super gedaan...wat een schattige uitspraakjes van jullie, Noah en Vic. Heb moeten lachen.En datjullie zo goed gezwegen hebben,proficiat!geniet nu maar van jullie broertje Lou,samen met mama en papa....

    BeantwoordenVerwijderen